corona werkwijze

Er zijn veel vragen naar aanleiding van het corona-virus.

Onze telefoons staan roodgloeiend en we zijn op die manier lastiger te bereiken, maar we zijn druk bezig om iedereen tijdig van de juiste informatie te voorzien en te helpen bij hun vakantie.

Op deze pagina lees je onze werkwijze en het laatste nieuws dat we je kunnen melden.

CHECK deze pagina steeds voor ons laatste nieuws!!

En... heel belangrijk: heb vertrouwen! Alle berichten worden door ons gelezen en wij ondernemen voor iedereen tijdig actie.

werkwijze corona vragen
stijlelement

Werkwijze Corona-vragen en je vakantie

--> check deze pagina steeds voor het laatste nieuws

Update: 29 april 2020 (16.38uur)


Wij werken momenteel met man en macht om iedereen alle antwoorden te geven ten aanzien van bepaalde landen en boekingen in bepaalde gebieden, maar de stroom vragen is ook bij ons - en onze partners - overweldigend.

Het blijft essentieel dat de vragenstroom goed gemanaged wordt zodat iedereen de hulp kan blijven krijgen die hij of zij nodig heeft.

Onze werkwijze:

Alle klanten die zich acuut in een lastige situatie bevonden hebben we al gesproken en geholpen bij het vinden van een passende oplossing. We zijn nu gestart met de boekingen voor de volgende periode. Ook dat kost tijd, we hopen dat iedereen daar begrip voor kan opbrengen.

De maatregelen.

Helaas wijzigen de oplossingen die onze partners aanbieden op hun vakantieboekingen toch nog wel eens en dat bemoeilijkt een snelle doorstroom bij het verwerken van vragen.

Omdat annuleringsverzekeringen niet uitkeren, proberen we nu alle vakanties naar een latere datum om te boeken. Of worden er vouchers ter beschikking gesteld waarmee iedereen zelf zijn nieuwe periode kan regelen.
Zo hoeft niemand zijn geld kwijt te zijn, want dat willen we voor iedereen voorkomen.

Er zijn bij iedere accommodatie wel iets andere voorwaarden dus voor ons is het zaak dat we jullie daarover goed informeren. Daarom krijgt iedere klant van ons een email met uitleg over zijn of haar regeling. Wil je weten wat er voor jouw boeking mogelijk is neem dan gerust contact met ons op. 

Wij moeten benadrukken dat wij niet de bedenkers van de Corona-oplossingen zijn, wij zijn momenteel slechts de uitvoerders van de regels die vastgesteld zijn door onze partners. Wij moeten ons aan de maatregelen van onze partners houden. Dat kan betekenen dat deze werkwijze heel anders is dan jullie in het verleden van ons gewend waren.

Het kan voorkomen dat een oplossing niet 100% aan je wensen kan voldoen of dat je gevraagd wordt snel een beslissing te nemen terwijl wij zouden willen dat onze klanten meer tijd krijgen. Helaas hebben wij op dergelijke regels geen invloed en dat vinden wij ook heel erg frustrerend. Wij hopen dat jullie daar begrip voor kunnen opbrengen.

De klanten die pas later dit jaar hun vakantie hadden gepland vragen we om extra geduld. Er zijn momenteel nog geen eenduidige maatregelen voor de lange termijn. Dat moeten we nog even afwachten, maar het ziet er in de meeste gevallen naar uit dat daar ook gewoon omgeboekt gaat worden. Mensen met vakanties op de lange(re) termijn krijgen van ons ook een bericht met hun mogelijkheden als hun aankomst in gevaar dreigt te komen.

Prioriteit op basis van aankomstdatum

Vragen worden beantwoord op basis van aankomstdatum. De mensen die het eerst zouden vertrekken, hebben het meest urgent onze hulp nodig.

Urgente vragen a.u.b. mailen in plaats van bellen

Dit klinkt misschien heel drastisch, maar ons telefoonteam heeft te kampen met enorme wachttijden. Omdat de situaties zo snel veranderen, worden alle vragen bij ons uitsluitend beantwoord door onze klantadviseurs die over de laatste informatie beschikken. Dit om zeker te zijn dat iedereen altijd feitelijk juiste informatie ontvangt.

Bij extreme wachttijden start er automatisch een voicemail. Helaas heeft bellen dus voor jullie minder zin dan mailen op dit moment. 

Belangrijk: gebruik bij vragen altijd de links die we je sturen in onze mails. Zo help je ons het snelst een reactie te kunnen geven omdat we dan niet eerst alle gegevens erbij moeten zoeken. 

We hopen dat jullie hiervoor begrip hebben in deze uitzonderlijke tijden.

Wanneer moet ik actie gaan ondernemen?

Omstandigheden en regelingen wijzigen nog steeds. Wij hebben precies op het netvlies voor welke vakanties nu actie moet worden ondernomen, je hoeft dit als klant niet aan ons te melden. Je ontvangt van ons vanzelf een email met de mogelijkheden. Je hoeft daarvoor zelf niets te doen.

Voel je je onzeker dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen (via de link in je bevestigingsemail of via je MIJN BOEKING-pagina) om de mogelijkheden voor je boeking helder te krijgen.

Wij adviseren momenteel iedereen die op vakantie wil naar het buitenland om een verstandige marge in acht te nemen en zeker niet binnen de komende 2 maanden om te boeken. Het is veel wijzer om in de tweede helft van dit jaar op vakantie te gaan.

Mensen die in Nederland op vakantie willen gaan kunnen uiteraard nu nog wel gewoon op ieder tijdstip boeken voor de provincies waar geen reisrestricties gelden. We adviseren je om Zeeland in ieder geval te vermijden. 

Welke oplossingen zijn er voor vakantiehuizen?

Zoals de meesten inmiddels wel weten, wordt er door verzekeraars in de meeste gevallen niet uitgekeerd in geval van annuleren. Daarom gaan we vakanties zo veel mogelijk omboeken naar een tijdstip later dit jaar. Of worden er in sommige gevallen vouchers ter beschikking gesteld.
Zo verlies je geen geld en kun je toch op vakantie gaan zodra dat weer mogelijk is. Onze focus is voor iedereen zoveel mogelijk kosten daarin te besparen. Als je niet financieel aan de grond zit, is ons advies dan ook om niet te annuleren, want dan ben je je geld wel kwijt.

De meeste boekingen komen in aanmerking voor een kosteloze omboekingsregeling waarbij we zoveel mogelijk voor iedereen zullen proberen te verschuiven naar later dit jaar zodat iedereen toch op vakantie kan wanneer het weer mogelijk is. Alle aanbetalingen zullen worden overgezet naar de nieuwe boeking. We proberen voor iedereen dezelfde accommodatie te reserveren. Er zijn ook boekingen die binnen 2 weken voor aankomstdatum een voucher ontvangen. Hiermee kan een klant dan zelf een nieuwe boeking regelen. Iedereen die hiervoor in aanmerking komt krijgt van ons een email met uitgebreide instructies hierover. 

Hoe zit het met mijn betalingen?

Ieders inspanningen zijn er op gericht dat alle vakanties in de toekomst wel zo snel mogelijk weer door kunnen gaan. Daarom vragen onze partners aan alle klanten om de betaaltermijnen wel in acht te blijven nemen.
Ook al overweeg je voor nu een omboeking - als betaling uitblijft, word je boeking door het systeem van onze partners automatisch geannuleerd. Dat kunnen wij niet tegenhouden en daar zijn ook weer kosten aan verbonden. Dat willen we voorkomen dus let daar even goed op. Alle betalingen die je al hebt gedaan (of nu nog doet) worden gewoon overgezet naar je nieuwe vakantie.

Moet ik zelf gaan omboeken?

Wij adviseren iedereen voorlopig even niets te doen. Er worden steeds nieuwe maatregelen genomen door de overheid en regelgevende instanties. Als je langer wacht is de kans groter dat maatregelen ook beter aansluiten bij je wensen.

Klanten die te vroeg hebben geannuleerd of wilden omboeken hebben helaas toch kosten voor hun kiezen gekregen terwijl ze nu kosteloos hadden kunnen annuleren.
Dat willen we niet voor jullie. Dus is ons advies dus ook: voorlopig even afwachten want we nemen - zoals gezegd - vanzelf contact met je op als je boeking in gevaar komt en er kostenbesparende maatregelen voor je beschikbaar zijn.

In afwachting van onze email kun je er al wel over nadenken in welke periode in de tweede helft van het jaar je op vakantie zou willen. Het maken van omboekingen behandelen we ook op basis van aankomstdatum.

Vragen over hotels

Iedereen die bij ons ook een (tussenstop) hotel heeft geboekt krijgt van ons bericht met de mogelijkheden. Uiteraard is alles ook zelf via de MijnBoeking pagina te regelen.  

Wij bepalen niet het beleid van andere partijen

Waarom mag ik niet kosteloos annuleren? Waarom krijg ik mijn geld niet terug van de verzekering? Waarom moet ik binnen een week een beslissing nemen? We begrijpen dat het uitkeringsbeleid van annuleringsverzekeringen vragen of frustratie kan oproepen. Het is belangrijk er even bij stil te staan dat wij als DogsIncluded niet de regels van andere bedrijven (verzekeraars, partners of andere instanties) opstellen of ze kunnen dwingen hun beleid ten aanzien van vergoeding van kosten aan te passen.

We zijn allemaal afhankelijk van andere partijen, maar wij kunnen als DogsIncluded wel alles doen wat in ons eigen vermogen ligt om iedereen binnen de gestelde randvoorwaarden toch zo goed mogelijk te helpen.

Vragen over locale omstandigheden

We hebben ook te maken met vragen waar wij geen antwoord op hebben. Bij specifieke vragen over de toestand ter plaatse (genoeg voorraad in de supermarkten of het wel of niet open zijn van attracties bijvoorbeeld) ontbreekt het ons aan betrouwbare informatie. Die vragen kunnen we dus helaas ook niet beantwoorden.

Tips als je het snelst resultaat wilt:

Bij vragen bij je boeking

Maak dan altijd gebruik van de (rode) vragen-linkjes in onze emails of via je MIJN BOEKINGS-pagina. Dan wordt je vraag/opmerking direct gekoppeld aan de juiste boeking en kunnen we sneller werken. Losse emails zorgen voor onnodige vertraging en moet je langer op je antwoord wachten.

Wil je een nieuwe reservering maken of een omboeking?

Het maken van boekingen gaat momenteel het snelst als je die gewoon zelf via de site doet. Wij moeten gefaseerd werken en het kan zijn dat je gewenste periode al door iemand anders gereserveerd is voordat wij er momenteel aan toe komen. Zet de periode voor jezelf vast en dan regelen wij verder de rest.

Voor omboekingen heb je - als dit mogelijk is voor jouw boeking - een email met duidelijke instructies ontvangen. Volg de instructies zodat er niets mis kan gaan. Geen mail gekregen? Vraag ons hierom via je MIJNBOEKING-pagina.

Met betrekking tot beschikbaarheid: als jouw favoriete huis niet beschikbaar is in de gewenste periode, kun je het helaas niet boeken. Kalenders worden wel continue bijgewerkt, dus misschien kun je het eerst later op de dag nogmaals controleren.

Ben je genoodzaakt om je boeking te annuleren?

Probeer niet je boeking te annuleren via een losse email, dan loop je de kans dat deze te laat door ons wordt behandeld en dat kan consequenties hebben voor de annuleringsvoorwaarden en -kosten. Annuleren moet dus altijd via je MIJNBOEKINGS-pagina (of de rode links in onze emails) waarbij je kiest voor "annuleren" waarmee je automatisch wordt doorgeleid naar jouw persoonlijke annuleringspagina.

Heb je een vraag die niet dringend is?

Wij moeten momenteel iedere vraag op urgentie beoordelen. Als wij een vraag als niet urgent beschouwen (bijv: mag mijn hond daar zwemmen/loslopen, wat voor koffiezetapparaat is er), moet je er momenteel rekening mee houden dat het erg lang kan duren voordat je antwoord ontvangt.

We hebben de afgelopen 17 jaar onophoudelijk alles gedaan om iedereen zo snel mogelijk te helpen. We hopen van harte dat we nu in deze moeilijke tijden ook op jullie begrip en medewerking mogen rekenen.

We doen ons uiterste best om iedereen zo snel als we kunnen te helpen.

Wij wensen iedereen in deze hectische tijden sterkte, wees extra lief voor elkaar en blijf kijken naar de goede dingen die ook ontstaan te midden van deze chaos.

Wij kijken er naar uit dat iedereen zo snel mogelijk toch weer op vakantie kan met zijn honden.

Heel veel sterkte voor iedereen, en met heel warme groet,

jullie gehele DogsIncluded Team
stijlelement