corona werkwijze

Er zijn veel vragen naar aanleiding van het corona-virus.

Onze telefoons staan roodgloeiend en we zijn op die manier lastiger te bereiken, maar we zijn druk bezig om iedereen tijdig van de juiste informatie te voorzien en te helpen bij hun vakantie.

Op deze pagina lees je onze werkwijze en het laatste nieuws dat we je kunnen melden.

CHECK deze pagina steeds voor ons laatste nieuws!!

En... heel belangrijk: heb vertrouwen! Alle berichten worden door ons gelezen en wij ondernemen voor iedereen tijdig actie.

werkwijze corona vragen
stijlelement

Werkwijze Corona-vragen en je vakantie

--> check deze pagina steeds voor het laatste nieuws

Update: 20 maart 2020 (15.32uur)


Wij werken momenteel met man en macht om iedereen alle antwoorden te geven ten aanzien van bepaalde landen en boekingen in bepaalde gebieden, maar de stroom vragen is ook bij ons - en onze partners - overweldigend.

Er is nu gelukkig meer duidelijkheid over de oplossingen die onze partners aanbieden op hun vakantieboekingen.

Belangrijk: het is zinloos om te proberen onze partners aan de telefoon te krijgen. Ook zij hebben lange wachttijden en bovendien word je terugverwezen naar ons, dus dat is verloren tijd en moeite

Het blijft essentieel dat de vragenstroom goed gemanaged wordt zodat iedereen de hulp kan blijven krijgen die hij of zij nodig heeft.

Onze werkwijze hierbij:

Alle boekingen binnen Nederland kunnen gewoon doorgaan. Er zijn geen restricties of beperkingen en wij zien zelfs een toename in boekingen binnen Nederland. Het lijkt ook logisch dat mensen nu liever ergens in de natuur verblijven dan in een stad. Gelukkig is dat in Nederland gewoon nog mogelijk.

Wij nemen zelf contact op met alle klanten die op korte termijn op vakantie gaan naar het buitenland.
Alle klanten die zich acuut in een lastige situatie bevonden hebben we al gesproken en geholpen bij het vinden van een passende oplossing. We zijn nu gestart met de boekingen voor de komende periode. Ook dat kost tijd, we hopen dat iedereen daar begrip voor kan opbrengen.

De maatregelen voor de komende maanden zijn inmiddels bekend.

Omdat annuleringsverzekeringen niet uitkeren, proberen we nu alle vakanties naar een latere datum om te boeken. Zo hoeft niemand zijn geld kwijt te zijn, want dat willen we voor iedereen voorkomen. Er zijn bij iedere accommodatie wel iets andere voorwaarden dus voor ons is het zaak dat we jullie daarover goed informeren. Daarom krijgt iedere klant van ons een email met uitleg over zijn of haar regeling.

Bewaar je geduld, wij nemen zelf contact met je op

De klanten die pas later dit jaar hun vakantie hadden gepland vragen we om extra geduld. Er zijn momenteel nog geen eenduidige maatregelen voor de lange termijn. Dat moeten we nog even afwachten, maar het ziet er in de meeste gevallen naar uit dat daar ook gewoon omgeboekt gaat worden. Mensen met vakanties op de lange(re) termijn krijgen van ons ook binnenkort een mail met hun mogelijkheden.

Prioriteit op basis van aankomstdatum

Vragen worden beantwoord op basis van aankomstdatum. De mensen die het eerst zouden vertrekken, hebben het meest urgent onze hulp nodig.

Urgente vragen a.u.b. mailen in plaats van bellen

Dit klinkt misschien heel drastisch, maar ons telefoonteam heeft te kampen met enorme wachttijden. Omdat de situaties zo snel veranderen, worden alle vragen bij ons uitsluitend beantwoord door onze klantadviseurs die over de laatste informatie beschikken. Dit om zeker te zijn dat iedereen altijd feitelijk juiste informatie ontvangt.

Bij extreme wachttijden start er automatisch een voicemail. Helaas heeft bellen dus voor jullie minder zin dan mailen op dit moment. Het zou ons enorm helpen als jullie bij vragen zoveel mogelijk de links in onze bevestigingsemails gebruiken zodat we meteen al jullie gegevens bij de hand hebben. We hopen dat jullie hiervoor begrip hebben in deze uitzonderlijke tijden.

Wanneer moet ik actie gaan ondernemen?

Omstandigheden en regelingen wijzigen dagelijks dus je kunt zelf niets te doen. Wij hebben precies op het netvlies voor welke vakanties nu actie moet worden ondernomen, je hoeft dit als klant niet aan ons te melden. Je ontvangt van ons vanzelf een email met de mogelijkheden. Je hoeft daarvoor zelf niets te doen.

In afwachting van onze email kun je er al wel over nadenken in welke periode in de tweede helft van het jaar je op vakantie zou willen. Wij adviseren momenteel iedereen die op vakantie wil naar het buitenland om een verstandige marge in acht te nemen en zeker niet binnen de komende 2 maanden om te boeken. Het is veel wijzer om in de tweede helft van dit jaar op vakantie te gaan. Mensen die in Nederland op vakantie willen gaan kunnen uiteraard nu nog wel gewoon op ieder tijdstip boeken.

Welke oplossingen zijn er?

Zoals de meesten inmiddels wel weten, wordt er door verzekeraars in de meeste gevallen niet uitgekeerd in geval van annuleren. Daarom gaan we vakanties zo veel mogelijk omboeken naar een tijdstip later dit jaar. Zo verlies je geen geld en kun je toch op vakantie gaan zodra dat weer mogelijk is. Onze focus is voor iedereen zoveel mogelijk kosten daarin te besparen. Ons advies is dan ook om niet te annuleren, want dan ben je je geld wel kwijt.

De meeste boekingen komen in aanmerking voor een kosteloze omboekingsregeling waarbij we binnen 2020 gaan verschuiven naar later dit jaar. Alle aanbetalingen zullen worden overgezet naar de nieuwe boeking. We proberen voor iedereen dezelfde accommodatie te reserveren. Is er geen geschikte datum meer voor je vrij, dan gaan we samen een alternatief zoeken.

Wij vragen van onze klanten het vertrouwen dat we met iedereen tijdig contact opnemen en dat we iedereen van het best mogelijke persoonlijke advies voorzien.

Moet ik zelf gaan omboeken?

Wij adviseren iedereen voorlopig even niets te doen. Er worden steeds nieuwe maatregelen genomen door de overheid en regelgevende instanties. Als je langer wacht is de kans groter dat maatregelen ook beter aansluiten bij je wensen.

Klanten die te vroeg hebben geannuleerd of wilden omboeken hebben helaas toch kosten voor hun kiezen gekregen terwijl ze nu kosteloos hadden kunnen annuleren.
Dat willen we niet voor jullie. Dus is ons advies dus ook: voorlopig even afwachten want we nemen - zoals gezegd - vanzelf contact met je op.

In afwachting van onze email kun je er al wel over nadenken in welke periode in de tweede helft van het jaar je op vakantie zou willen. Het maken van omboekingen behandelen we ook op basis van aankomstdatum.

Wij bepalen niet het beleid van andere partijen

Waarom mag ik niet kosteloos annuleren? Waarom krijg ik mijn geld niet terug van de verzekering? We begrijpen dat het uitkeringsbeleid van annuleringsverzekeringen vragen of frustratie kan oproepen. Het is belangrijk er even bij stil te staan dat wij als DogsIncluded niet de regels van andere bedrijven (verzekeraars, partners of andere instanties) opstellen of ze kunnen dwingen hun beleid ten aanzien van vergoeding van kosten aan te passen.

We zijn allemaal afhankelijk van andere partijen, maar wij kunnen als DogsIncluded wel alles doen wat in ons eigen vermogen ligt om iedereen binnen de gestelde randvoorwaarden toch zo goed mogelijk te helpen.

Vragen over locale omstandigheden

We hebben ook te maken met vragen waar wij geen antwoord op hebben. Bij specifieke vragen over de toestand ter plaatse (genoeg voorraad in de supermarkten of het wel of niet open zijn van attracties bijvoorbeeld) ontbreekt het ons aan betrouwbare informatie. Die vragen kunnen we dus helaas ook niet beantwoorden.

Wij wensen iedereen in deze hectische tijden sterkte, wees extra lief voor elkaar en blijf kijken naar de goede dingen die ook ontstaan te midden van deze chaos.

Wij kijken er naar uit dat iedereen zo snel mogelijk toch weer op vakantie kan met zijn honden.

Heel veel sterkte voor iedereen, en met heel warme groet,

jullie gehele DogsIncluded Team

stijlelement